Medlemsskab

Man bliver glad i låget af at synge

At synge er ikke bare en hyggelig fritidsfornøjelse. Det er en ren helsekur. Når vi synger, frigør kroppen energi og det betyder, af vi føler os friskere og bedre tilpas. Korsang een gang om ugen sammen med andre øger blodets iltmængde, forbedrer koncentrationen og reducerer stress, siger amerikanske forskere.

Medlemsskab

Medlemsskab er for alle, som har lyst til at synge i kor. Du behøver ikke at have nodekendskab, men vi forventer at du kan synge rent. Vi synger flerstemmige satser i forskellige  stilarter. Hver mødeaften begynder typisk med 10-15 minutters stemmeopvarmning, som også indeholder forskellige stemmetekniske øvelser.

Da koret ind imellem arbejder med krævende satser, vil ekstra øvegange kunne forekomme. For nye medlemmer vil der være stemmeprøve i forbindelse med første mødegang

Koret består af 4 stemmegrupper, sopran, alt, tenor og bas. Vi øver hver torsdag aften i Sognegården i Hinnerup fra kl. 19.00- 21.30

Har du lyst til at være med i et spændende kor i en hyggelig og afslappet atmosfære, så tag kontakt til vores korleder Vibeke Mølgaard Hansen, eller til et medlem af bestyrelsen.

Vi lægger stor vægt på en hyggelig og afslappet atmosfære.

Vi medbringer hver især kaffe/the og skiftes til at medbringe brød.